irfansaidali

Emas Aset Yang Stabil

Emas dikategorikan sebagai aset yang paling stabil ketika berlakunya kegawatan ekonomi. Mana tidaknya? Tengok contoh waktu COVID-19 melanda beberapa tahun lalu. Harga emas melonjak naik ke RM305 segram! Sebab terlalu banyak permintaan terhadap emas. Para pelabur terbesar dunia nak selamatkan nilai wang mereka dan tukarkan menjadi emas. Even sekarang pun, emas masih lagi menjadi pilihan …

Emas Aset Yang Stabil Read More »

Fungsi Sebenar Simpanan Emas

Fungsi Emas Yang Perlu Kita Tahu: 1. Pelindung Nilai TerbaikEmas adalah aset yang diwariskan dari generasi kepada generasi. Dari zaman berzaman, dah terbukti yang emas mampu melawan inflasi. Waktu ekonomi tak menentu, emas dapat membantu. 2. Sebagai Benteng KewanganWaktu semua instrumen pelaburan yang lain seperti saham, stok jatuh, emaslah yang dicari oleh para pelabur untuk …

Fungsi Sebenar Simpanan Emas Read More »

Ramai Dah Berjaya Simpan Duit Dengan Emas

Ramai yang dah berjaya simpan duit dengan emas. Mereka tak perasan. Ehh tahu-tahu je, cukup setahun dah ada simpanan emas total RM1,000++. Haaa ini testimoni kawan-kawan sebaya saya jugak tau yang bagitahu. Majoriti masih lagi belajar di universiti. Fuhh memang power. Inilah keistimewaan emas yang selalu orang terlepas pandang. Kita sebenarnya mampu menyimpan lebih lagi …

Ramai Dah Berjaya Simpan Duit Dengan Emas Read More »

Tips Seimbangkan Dana Kecemasan dan Simpanan Emas

Macam mana nak seimbangkan tabung kecemasan dalam bentuk duit dan juga simpanan emas kita ini? 1. Buat bajet khas untuk tabung kecemasan 3 bulan gaji dan juga simpanan emas. Pastikan kita hanya guna duit dari bajet ini sahaja, untuk kedua-dua target ini. 2. Konsisten menyimpan untuk kedua-dua tabung tersebut. Walaupun jumlahnya sedikit, ia akan tolong …

Tips Seimbangkan Dana Kecemasan dan Simpanan Emas Read More »

Cara Untuk Jaga Hubungan Baik Sesama Manusia

Cara untuk kita menjaga hubungan baik sesama manusia: 1. Sentiasa hormat orang. Tak kisah apa jua kedudukan atau pangkatnya, hormat itu yang utama. Hilangnya sifat ini, hilanglah adab kita. 2. Selalu bersikap jujur dengan ahli keluarga dan kawan-kawan. Tak boleh sesekali kita cakap belakang dan menipu. Dalam setiap tindak-tanduk, Islam amat tekankan untuk kita bersikap …

Cara Untuk Jaga Hubungan Baik Sesama Manusia Read More »