Kehidupan

Cara Untuk Jaga Hubungan Baik Sesama Manusia

Cara untuk kita menjaga hubungan baik sesama manusia: 1. Sentiasa hormat orang. Tak kisah apa jua kedudukan atau pangkatnya, hormat itu yang utama. Hilangnya sifat ini, hilanglah adab kita. 2. Selalu bersikap jujur dengan ahli keluarga dan kawan-kawan. Tak boleh sesekali kita cakap belakang dan menipu. Dalam setiap tindak-tanduk, Islam amat tekankan untuk kita bersikap …

Cara Untuk Jaga Hubungan Baik Sesama Manusia Read More »

Hati Kena Kental

Semalam ada satu video saya yang tetiba meletup lebih sikit dari yang lain. Alhamdulillah syukur, tak sangka video tu trending. Cecah hampir 42k views. Syukurrr sangat-sangat. Namun ada satu perkara yang lebih besar saya belajar. Bila video kita lebih ramai orang tengok, ramai juga orang yang akan berkumpul di ruangan komen. Haa dekat sinilah baru …

Hati Kena Kental Read More »

Damai

Setelah sekian lama aku tak keluar mengembara, Allah rezekikan juga akhirnya. Ada satu malam, dekat kem yang aku pergi hari itu. Aku tak boleh lelapkan mata. Padahal dah nak dekat pukul 3 pagi. Esoknya kena bangun 5.50 pagi untuk bersiap-siap. Nak teruskan dengan aktiviti lain. Masa tu jugak, aku buat keputusan bangun keluar dari khemah. …

Damai Read More »

PERCAYA

Kawan, Orang lain tak kisah apa yang nak jadi pada diri kita. Kita sendiri yang tentukan haluan dan nasib kita. Berhenti fikir apa orang lain nak kata, fokus pada diri sendiri sahaja. Percaya dengan kemampuan diri sendiri di saat orang lain merendahkan kita. Ia pasti akan membawa kita ke destinasi yang dituju selama ini. Membawa …

PERCAYA Read More »

Kejayaan itu tidak datang dalam sekelip mata.

Selamat pagi! Nak dapatkan hasil yang gempak, result yang power, nak taknak kita kena mula buat apa yang kita minat. Mula dengan langkah-langkah yang kecil. Sewaktu kita nak mula berjalan dulu pun, kita belajar untuk bertatih, beranikan diri untuk ambil langkah yang pertama. Walaupun kita sering terjatuh pada mulanya, ada yang sampai luka dagu, calar …

Kejayaan itu tidak datang dalam sekelip mata. Read More »